2026 Billeder

MidtVest Picnictur Søndag den 7. juni 2026

”Er der godt nok ingen, der har meldt sig til at lave årets første picnictur? – Jamen, så må jeg jo gøre det!” – sagde Carsten Thorgaard, da talen tidligere på året faldt på sommerens picnicture. Og som sagt, så gjort.
Vejrudsigten kunne godt have været bedre, men ikke desto mindre mødtes vi i højt humør ved Herning Centret ved 10-tiden – og fik her dagens første byge. Det skulle dog ikke ødelægge udsigten til en hyggelig køretur i det midtjyske. Ad kringlede veje nåede vi dagens første stop ved krigskirkegården i Kølvrå. Her havde dagens foreløbige regnskyl fyldt alle hullerne i vejen, så vi fik repeteret både slalomkørsel, undervognsvask og støddæmperbelastning undervejs. Men frem kom vi, og fik en tiltrængt pause. Tilbage på asfalten gik turen videre forbi Gedhusmuseet i Karup, over Hodsager mod Tvis, hvor frokostpausen var planlagt ved Tvis Mølle Naturcenter. Oh ve! Madpakkehuset var optaget – og truende skyer nærmede sig! – Heldigvis var der en mindre, overdækket plads med borde og bænke et stykke fra P-pladsen, hvor vi lige kunne være, og her fik vi lækre sandwich og øl/vand sponseret af MG klubben. Mange tak for mad! Snakken gik, og vi hyggede os gevaldigt, til det igen var tid til opbrud.
Tilbage ad Tvis Møllevej, over Halgaard til udkanten af Holstebro, hvor vi drejede ind til Tang Biler, – som er blevet MG-forhandler, og her sluttede turen. Vi kunne forsyne os med kaffe og Ghita og Carstens medbragte småkager i udstillingslokalet, mens vi var rundt og se de forskellige nye MG modeller. Sidst, – men absolut ikke mindst – blev en knaldgul MG Cyberster kørt frem til besigtigelse – og den kunne da godt tiltrække opmærksomheden.
Vi kvitterede for en hyggelig og spændende dag med en MG-plakette, og kørte herefter hver til sit. Tak til Ghita og Carsten for initiativ og planlægning, til Tang Biler for husly og kaffe, og til deltagerne for en hyggelig dag.


MidtVest Torvetræf Juni 2026                       

På trods af en dag med hidsige byger og truende løfter om mere vand, dukkede i alt 11 veteranbiler op på Færch Torvet denne juni torsdag aften, også denne gang nogle, vi ikke havde set før. Dejligt!
Der blev snakket, sparket dæk og genopfrisket bekendtskaber og relationer, og hyggen var ikke til at tage fejl af. Ved 20-tiden var vejret blevet køligere – og fugtigere, og der var almindeligt opbrud.
Tak til de fremmødte for en hyggelig aften.


MidtVest Torvetræf maj 2026

Sikke dog en herlig aften. Sol, let brise, og op mod 50 køretøjer af forskellige mærker, alder og afskygninger dukkede op i løbet af aftenen, og interesserede forbipasserende standsede op og kiggede, tog billeder og fik en snak. Nogle af deltagerne havde kaffe eller madpakker med, andre fandt take away hos de omkringliggende spisesteder, og atter andre satte aftensmaden til livs inden døre. Overalt blev der snakket, vist frem, forklaret og udvekslet sommerplaner og -erfaringer samt tips og tricks angående køretøjerne.
Ved 20-tiden var der almindeligt opbrud efter en rigtig hyggelig aften. Tak til alle fremmødte og tilskuere. Vi gør det igen den 4. juni.


MidtVest Klubaften Marts 2026

Trods et par sidste øjebliks afbud blev det indkøbte smørrebrød spist til sidste krumme (nå ja, bortset fra et par løgringe og lidt andet ”grønt”). I alt 25 medlemmer hyggede sig med mad og drikke og snak ad libitum, og for en gangs skyld var begge borde i lokalet i brug. Dejligt! Efter smørrebrødet var der kaffe og kage, og snakken fortsatte indtil der var almindeligt opbrud ved 20.45-tiden. Godt at se så mange forårsklare medlemmer, nu mangler vi blot lidt varme og tørvejr, så vi kan nyde vore gamle biler på landevejene. Tak til alle fremmødte. Vi ses derude – måske allerede i Fredericia lørdag/søndag.


MidtVest Klubaften Februar 2026

Det store bord i Autogalleriet var fyldt op, da i alt 21 personer var mødt op for at høre Henrik Bygholm, medstifter af og formand for Aalestrup Classic Bil og MC, fortælle om klubben, som i år har 10 års jubilæum, og om deres knallertture til Trollhättan i Sverige. Klubben blev kort tid efter stiftelsen udvidet med Aalestrup Classic Knallert, lidt senere med Aalestrup Classic Velo Solex, og sidst, men ikke mindst, Aalestrup Classic Scooter. Samlet har klubberne, som alle hører under samme bestyrelse,  over 500 medlemmer. Imponerende!
Henrik fortalte med stor entusiasme og masser af humor om, hvordan idéen til en knallerttur til Trollhättan oprindeligt opstod tilbage i 2016, og hvordan det har udviklet sig siden, akkompagneret af masser af billeder og en enkelt video. Diverse bump på vejen, både bogstaveligt, og i overført betydning, overvindes med godt humør, medbragte reservedele og en god del samarbejde og hjælpsomhed. Indkvartering og forskellige stop undervejs er planlagt hjemmefra – dog undtaget de stop, som diverse vrangvillige knallerter, vejarbejde, hvor der ikke skulle være vejarbejde, og andre uforudsigelige hændelser kunne afstedkomme. Men overordnet kunne vi forstå, at de havde nogle fantastiske ture med masser af hygge, fællesskab og gode oplevelser.
Da de sidste spørgsmål og kommentarer var behandlet, kvitterede Carsten på klubbens vegne for foredraget med et par flasker af den gode MG-vin. Herefter fandt vi kaffe, franskbrødsmadder og Else Marie’s hjemmebagte kage frem, og mens vi kastede os over mad og drikke, gik snakken muntert videre. Først ved 21.45 tiden var der almindeligt opbrud.
En stor tak til Henrik og hans bodyguard ;o) for et spændende og morsomt foredrag, til Else Marie for kagebagning, og til alle fremmødte for en rigtig hyggelig aften.


MidtVest Klubaften Januar 2026

Godt og vel halvdelen af bordet var fyldt op, da i alt 14 medlemmer mødte op til årets første klubaften på denne kolde og blæsende januaraften. Men vi hyggede os, gjorde vi! Garagekolde øl og vand læskede ganerne, mens snakken gik, og da stemmebåndene var varmet godt op, kom der kaffe, franskbrødsmadder og kage på bordet. Der var rigeligt af det meste, enkelte kunne endda få en ostemad med hjem til formiddagskaffen fredag. Ved godt 21-tiden var der almindeligt opbrud, og vi takkede af efter en rigtig hyggelig aften.